Lyd og baggrundsmusik i detailbutikker

Vi skal alle shoppe. Nogle af os forsøger at begrænse indkøbstiden til den obligatoriske udførelse af dagligvarer, andre gennemser alle de seneste samlinger til en hobby.

Vi har én ting ubestridelig, selvom: vi er alle under påvirkning af mange af de sensoriske signaler, vi modtager under shopping.

I denne artikel analyserer vi processerne på arbejde med et særligt stærkt fokus på lyd og musik.

Som vi diskuterede i vores tidligere artikel om effekten af ​​lyd på gæstfrihed, får vi hele tiden et indtryk på indirekte omkostninger. For at forstå alt dette gør vi et sammendrag af sindet. Vi forsøger at gøre virkeligheden til virkelighed, så alt dette kan styres.

Denne backlight-spole afspejler ikke nødvendigvis den korrekte repræsentation af virkeligheden, og det er selvfølgelig (per definition) ikke fuldstændigt.

En god formel manager kan designe en shopping oplevelse, der fokuserer på de rigtige elementer, hvilket resulterer i en nyttig baggrundslys spole. Rentabel til butikken, maksimerer salget. Og det er gavnligt for køberen, der maksimerer fornøjelsen og forenkler rejsen.

Så hvordan skiller musikken sig ud?

Først og fremmest har musik stor indflydelse på hvordan vi opfatter fortiden. Forenklet, vores underbevidste tid dømmer gennem touch input. Mange poster skal betyde, at det har været lang tid.

Musikalt set svarer hurtigere, højere og mere kompliceret musik en større sensorisk ladning. Så ved at spille musik hurtigere, ser det ud til, at der er mere tid gået. Så hvis dine kunder bliver tvunget til at bruge lidt tid i køen, skal du sørge for langsom og jævn musikafspilning.

Det er interessant, at logikken ville diktere, at ingen musik bliver endnu bedre. Undersøgelser viser imidlertid en omvendt bellkurve. Stilhed og hurtig, høj musik gør ventetiden længere, med blød og langsom musik, der danner et punkt imellem dem.

En anden opfattelse af tid fører til andre adfærd. Langsomere, blødere musik holder som regel folk i din butik længere. Faktisk viste en kontrolundersøgelse, at kunderne brugte 15% mere tid i butikken, da langsom musik sjovede. Måske endnu vigtigere: for den ekstra tid brugte de en tredjedel flere penge.

Langsomere, blødere musik holder som regel folk i din butik længere.

Således skal musikens rytme og lydstyrke altid svare til dens formel; Du forsøger at nå så mange kunder som muligt, og derefter lytte til musik hurtigt og højt.

Forsøger at maksimere salg pr. Kunde? Langsom og glat sti.

Opfattelsen af ​​tid er en ting, opfattelsen af ​​kvalitet er en anden afgørende faktor i detailhandelen.

At kommunikere et klart og konsekvent billede fører til en mere positiv kundevurdering og i sidste ende til øget salg. Hvis du er en budget sælger, tilbyder de laveste priser. Det er yderst vigtigt at sikre, at du ændrer denne stilling ikke kun visuelt, men også i dufte og musik.

Med udseendet er jo vanskeligere musikken, desto bedre er kvaliteten af ​​billedet, den udstråler. Giver mening Jazz og klassisk er normalt ret komplekse og passer til en mere aktiv forretning.

Jazz og klassisk er normalt ret komplekse og passer til en mere aktiv forretning.

Talrige videnskabelige undersøgelser har studeret dette emne. Man har vist, at at spille mere kompliceret musik på en vinbutik fører til, at folk køber det samme antal flasker, men ved højere gennemsnitspriser. En anden undersøgelse viste, at folk var villige til at bruge mere på valg af mad i baren, da mere kompliceret musik spillede.

Musik skal matche dit billede, så gør det kun, når du arbejder på højere segmenter.

Lidt mindre forskning er blevet gjort inden for musikens indflydelse på produktvalg. Men det mest omtalte studie på vores område giver virkelig en fascinerende indsigt i dit arbejde. Stormarkedet skiftede mellem fransk og tysk klassisk musik. Det er musik med meget subtile nationale forslag. Ingen oompah gruppe og franske chansons, det var mere subtilt.

Derefter målte forskerne salget af tyske og franske vine (forskere elsker deres vin). Med neutral musik solgte franske vine tyske vine. Marginen blev meget større, da fransk musik spillede. Da de tyske klassikere blev medtaget, solgte tyske vine straks franske vine. Overraskende nok nævner ingen af ​​køberne sangen, når de bliver spurgt, hvorfor de valgte en flaske efter eget valg.

Den sidste interessante variabel er lydens lydstyrke. Vi har allerede undersøgt, hvordan volumen påvirker opfattelsen af ​​tid, men effekten er dybere. Det er specielt for modeforhandlere at spille ekstremt høj musik. Årsagen til dette er at skabe en moderne nat-atmosfære.